Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Świadomy konsument

Opis projektu

USmartConsumer - Bądź inteligentnym konsumentem

USmartconsumer

Czas trwania

1.03.2014 r. - 28.02.2017 r.

Cele

Priorytetem programu Inteligentna Energia – Europa jest: „rozwój działań, które doprowadzą do zmiany zachowań konsumentów poprzez edukację w zakresie oszczędzania energii w domu i czerpania korzyści z wykorzystania inteligentnych liczników energii”.

Projekt „USmartConsumer – bądź inteligentnym konsumentem” stanowi narzędzie realizacji wyżej wspomnianego priorytetu.

Zadaniem projektu jest dotarcie z informacją o możliwościach inteligentnych liczników do możliwie najszerszej grupy konsumentów. Towarzyszy temu przeprowadzenie działań na rzecz zwiększenia poziomu oszczędności energii w europejskich gospodarstwach domowych. Inaczej mówiąc, projekt ma sprowokować i zachęcić indywidualnych konsumentów do skorzystania z inteligentnego systemu opomiarowania i świadomego oszczędzania energii w swoim domu.

Zadania

Realizacja projektu opiera się na kilku merytorycznych wymienionych poniżej zadaniach pozwalających osiągnięcie zamierzonych celów:

Zadanie 1 – Narzędzia aktywacji rynku usług związanych z inteligentnym pomiarem energii

  • aktualizacja informacji dotyczących inteligentnego opomiarowania;
  • badanie rynku potrzeb i oczekiwań konsumentów w aspekcie inteligentnych liczników;
  • poszanowanie danych i praw konsumentów poprzez integrację regulacji prawnych, stworzenie krajowego planu ramowego oraz minimalnych wymagań na poziomie europejskim;
  • promocja dialogu między uczestnikami rynku przez tworzenie krajowych/regionalnych grup partnerskich z członkami komitetu nadzorującego.

Zadanie 2 – Krajowa kampania na rzecz zaangażowania konsumentów

  • szczegółowe opracowanie kampanii na rzecz inteligentnych liczników;
  • adresowana do konsumentów i multiplikatorów (stowarzyszenia konsumenckie, samorządy, agencje energetyczne) promocja inteligentnych urządzeń pomiaru zużycia energii;
  • przeprowadzenie warsztatów dla przedstawicieli stowarzyszeń konsumenckich;
  • artykuły prasowe, audycje radiowe plakaty, konferencje, mailing;
  • utrzymanie efektów kampanii po jej zakończeniu, przy wykorzystaniu sieci społecznościowych, współpracy z graczami rynkowymi.

Zadanie 3 – Działania na rzecz umożliwienia konsumentom czerpania korzyści z inteligentnych urządzeń pomiaru energii:

  • przeprowadzenie działań związanych z:
  • wyborem docelowych gospodarstw domowych;
  • organizacja debaty z aktorami rynku energii;
  • opracowanie gwarancji rentowności na podstawie analizy kosztów i korzyści;
  • pomoc konsumentom w zrozumieniu idei i korzyści wynikających z zastosowania inteligentnych liczników;
  • wsparcie firm usługowych;
  • ewaluacja wyników, opracowanie materiału do rozpowszechniania;
  • promocja w/w działań wśród wszystkich zainteresowanych stron rynku energii .

Zadanie 4 – Europejska komunikacja i dystrybucja

  • promocja rezultatów projektu w krajach UE nie zaangażowanymi w realizację projektu;
  • profesjonalna strona internetowa i wykorzystanie mediów społecznościowych;
  • organizacja i uczestnictwo w warsztatach;
  • organizacja międzynarodowej konferencji końcowej;
  • dystrybucja dokumentów projektowych, ulotek, notatek prasowych, newsletterów.

 

Strona www projektu

www.usmartconsumer.eu

 

Konsorcjum projektu

1. ESCAN S.A., Hiszpania
2. ISFOR, Włochy
3. Austrian Energy Agency, Austria
4. Central Finland Energy Agency, Finlandia
5. Centre for Sustainable Energy, Wielka Brytania
6. Netherlands Enterprise Agency, Holandia
7. Federacja Konsumentów, Polska
8. Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A., Polska
9. REE! Management, Niemcy
10. WEMAG AG, Niemcy

 

Kontakt

Ryszard Zwierchanowski
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.